۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
تعداد بازدید: ۲۵۰۶۲۳
پرسپولیس در شرایطی به سمت این مربی رفته که فوتبال برزیل سال‌هاست مربیان بزرگ و شاخصی در فوتبال سطح اول دنیا نداشته و همین حالا برزیلی‌ها برای سرمربیگری تیم ملی خودشان هم مشکل دارند.  
کد خبر: ۳۵۸۳۰

برزیلی پر جام کشورهای عربی سرمربی پرسپولیس شد

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در حالی که انتظار رسانه‌ها و مردم، انتخاب یک سرمربی شناخته شده اروپایی بود، ناگهان پاکتا پیدا شده است.

پاکتا تجربه حضور در لیگ‌های امارات، قطر، عراق و عربستان و تیم‌های الغرافه، الریان، الشباب، الشرطه و الهلال را در کارنامه خود دارد. حتی برای مدت زمانی سرمربی تیم ملی عربستان بوده و ده سال است که در خاورمیانه مربیگری نکرده است.

پاکتا هم‌چنین سرمربیگری تیم ملی لیبی، الزمالک مصر، الاتحاد لیبی و باشگاه پون سیتی هند را هم بر عهده داشته و در دو مقطع تیم‌های مختلفی در برزیل را هدایت کرده؛ از فلامینگو در دوران جوانی تا بوتافوگو که همین 5 سال پیش هدایتش می‌کرد.

 
1982050


پاکتا طی پنج سال اخیر در فوتبال باشگاهی الجزایر حضور داشته و همین حالا سرمربی تیم بلوزداد این کشور ست.  
پاکتا با الغرافه دو بار قهرمان لیگ قطر شده و دو جام امیر قطر و یک جام ستارگان قطر را با این باشگاه و الریان برده است.  
همچنین نوزده سال قبل او با الهلال قهرمان لیگ عربستان و جام شاه فهد شده است.  

1982048

مهمترین جام‌های این مربی قهرمانی با تیم زیر 17 و زیر 20 سال برزیل در جام‌های جهانی است که به بیش از 20 سال قبل برمی‌گردد.  
آخرین جام‌های او نیز مربوط به قهرمانی لیگ الجزایر با همین تیم بلوزداد است که مربوط به فصل  22/2021 بوده است.  
پرسپولیس در شرایطی به سمت این مربی رفته که فوتبال برزیل سال‌هاست مربیان بزرگ و شاخصی در فوتبال سطح اول دنیا نداشته و همین حالا برزیلی‌ها برای سرمربیگری تیم ملی خودشان هم مشکل دارند.  
در عین حال از دوره اوج پاکتا در دوران مربیگری هم سال‌ها گذشته و در مورد موفقیت پرسپولیس با او تردیدهای اساسی وجود دارد.  
در عین حال این مربی در حال حاضر تیم دارد و مشخص نیست چطور از باشگاه الجزایری‌اش جدا خواهد شد اما به گفته یک مسئول باشگاه پرسپولیس بر خلاف اخبار منتشر شده سرمربی جدید تا سه‌شنبه شب معرفی نخواهد شد.

برچسب ها: مارکوس پاکتا پرسپولیس سرمربی خارجی رضا درویش
ارسال نظر
آخرین اخبار